سایت احمدرضا


به گزارش سایت احمدرضا ،دکتر محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از اعضای شورای شهر کرج ،با اشاره به مشکلات استان البرز بویژه شهر کرج  بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای حل این مشکلات تاکید کرد و گفت:فرصت خدمت به مردم به سرعت باد می گذرد وما مسئولین اگر نتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را که توانایی حل آن را داریم مرتفع کنیم نباید انتظار داشته باشیم که مردم با  ما همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مستعد  نیروی انسانی در کشور بویژه نسل جوان،تصریح کرد:یادمان نرود که نسل جوان باانگیزه و نخبه که در ایام انتخابات بیشترین فعالیت را در ستادهای انتخاباتی داشته‌اند می توانند موتور محرکه توسعه در کشور باشند و باید به نحو شایسته ای از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد بخصوص در شهر کرج که این قشر از جامعه می‌توانند اتاق فکر خوبی برای مدیریت شهری باشند.

رئیس فراکسیون امید با مرور فعالیت‌های جریان اصلاح‌طلب در دهه ۹۰ ،یادآور شد:جریان اصلاحات در دهه اخیر ظرفیت خود را به خوبی نشان داد و نقشه برخی جریانات که می خواستند القاء کنند جریان اصلاح طلب به دنبال رو دررویی با نظام است نقش بر آب کرد و به مرور فاصله خود را با حاکمیت ترمیم کرد.

در انتخاب مسیر به درستی عمل کردیم

وی با بیان اینکه در انتخاب مسیر به درستی عمل کردیم،خاطرنشان کرد: در مقطعی که برخی به دنبال حذف جریان اصلاح‌طلب بودند،گفتمان اصلاحات با راهبرد مشارکت فعال در انتخابات در ۳ انتخاباتی که در دهه ۹۰ برگزار شد توانست به پیروزی دست پیدا کند البته هدف گفتمان اصلاحات صرفا حضور در قدرت نیست بلکه هدف اصلاح برخی سازوکارها در داخل نظام است که برای تحقق این هدف حضور در قدرت می تواند بسیار کمک کننده باشد.

عارف با یاددآوری فعالیت‌های صورت گرفته برای انتخابات اخیر شوراها،گفت:انتظار ما از شوراهای اسلامی شهر و روستا بخصوص شوراهای کلان شهرها این است که به عقبه گفتمانی خود توجه داشتند باشند و یکصدا از شوراها شنیده شود.نهاد شوراها که میراث دوران اصلاحات است در دور جدید باید خروجی قابل اعتنایی برای افکار عمومی داشته باشد و نباید خود را درگیر روزمرگی کند و باید مهمترین دغدغه آن خدمت به مردم و پاسخ به مطالبات آنها در ارتباط با مدیریت شهری و اختیارات خود باشد.

جریان اصلاحات باید مراقبت کند از درون ضربه نخورد

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات باید مراقبت کند از درون ضربه نخورد ،خاطرنشان کرد:متاسفانه در مواقعی از درون جریان اصلاحات صداهایی شنیده می شود که جز ایجاد چالش و هزینه در درون خانواده  اصلاحات دستاورد دیگری ندارد و شخصا امیدوارم که اینگونه مواضع از سرناآگاهی باشد و همه دوستان به رمز پیروزی و موفقیت این جریان که وحدت و انسجام است توجه جدی کنند.

در جلسات خصوصی عذرحواهی می کنند اما…

وی با بیان اینکه برخی افراد برای خود تکلیف فرض می کنند که به نیابت از برخی بزرگان اصلاحات رهنمودهایی صادر کنند،تصریح کرد:در جریان انتخابات اخیر هیات رئیسه مجلس شاهد بودیم عده‌ای مدعی سخنگویی از جانب برخی بزرگان اصلاحات شدند و خواستند در تصمیمات فراکسیون امید مداخله کنند که چون از نیت باطنی آنها خبر داشتیم روی خوش به آنها نشان داده نشد هر چند در گذشته هم  همین افراد چنین اقداماتی انجام داده بودند ولی بعدا در جلسات خصوصی عذرخواهی کردند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدای از اعضای شورای شهر کرج گزارشی از فعالیتهای این شورا بویژه روند طی شده برای انتخاب شهردار جدید ارائه کردند.

IMG_2031 (1).jpg
IMG_2041.jpg

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش صنعت نویس، همزمان با صدور مجوز شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای مشمول قیمت گذاری، ایران خودرو مجوز ۷٫۱۸ درصدی قیمت ها را در لیست  تیرماه خودروهای خود اعمال کرد.

برهمین اساس قیمت خودروهای پژو۲۰۶ تیپ ۲، پژو۲۰۷ اتوماتیک و دنده ای، پژو ۴۰۵ ، رنو ، دنا و دانگ فنگ افزایش پیدا کرده است.

 

 

 

منبع: تسنیم

درباره : موزیک ها و غیره

سایت احمدرضا، گروه سینمای جهان – وصال روحانی: سرنوشت اقتصادی «سربازان برتر۲» برای بسیاری از اهالی و دوستداران سینما، امری جالب و مهم طی هفته های اخیر بوده است. شروع ۷/۱۴ میلیون دلاری این فیلم در هفته اول اکرانش در آمریکای شمالی از ۸/۱۳ میلیون دلاری که برای قسمت دوم فیلم «زولندر» به ثبت رسیده بود، فراتر رفت و البته آن فیلم در آمریکا و کانادا از رقم ۸/۲۸ میلیون دلار عبور نکرد. دیگر فیلمی که در این ارتباط در روند قیاس قرار می گیرد «هارولد و کومار فرار می کنند» است که کارش در گیشه های آمریکای شمالی با ۹/۱۴ میلیون دلار شروع کرد و در نهایت ۱/۳۸ میلیون دلار را به حساب سازندگان خود ریخت. این مسائل به ناظران می گوید فروشی بین ۳۸ تا ۴۵ میلیون دلار عاقلانه ترین و محتمل ترین سود ممکن و متصور برای «Super Troopers2» در واپسین روزها و ساعات پخش آن است.
منبع: Mirror

اشتراک گذاری در:

درباره : موزیک ها و غیره

 ایرج صفدری چهره‌پرداز و بازیگر کهنه‌کار سینما در ۸۰ سالگی درگذشت. خبر درگذشت این هنرمند قدیمی در اینستاگرام عبدالله اسکندری چهره‌پرداز سرشناس منتشر شده است.

اسکندری در این باره نوشت: «استاد ایرج صفدری ازگریمورهای قدیمی ازمیان ما پرکشید روحش شاد تسلیت به تمام دوستدارن سینما و خانواده محترم صفدری.»

ایرج صفدری متولد سال ۱۳۱۷ بود و از دهه ۳۰ فعالیت در سینما را شروع کرد. او در بسیاری از آثار مشهور سینمای پیش از انقلاب و پس از انقلاب به عنوان چهره‌پرداز و طراح چهره‌پردازی فعالیت کرده است.

از برخی آثار مشهور او در زمینه چهره‌پردازی می‌توان به «تنگسیر»، «میرزا کوچک‌خان»، «مردی که موش شد» و «کفش‌های میرزا نوروز» اشاره کرد.

او در دوران فعالیت خود در برخی آثار سینمایی به عنوان بازیگر نیز جلوی دوربین رفته است که «سردار جنگل»، «شکار خاموش» و «آوای دریا» برخی از آن‌ها هستند.

تصویر زیر که در اینستاگرام عبدالله اسکندری منتشر شده، ایرج صفدری را در حال گریم کردن فرامرز قریبیان در فیلم «قانون» نشان می‌دهد.

درباره : موزیک ها و غیره

اجراهای مجموعه منتخب ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد
روحانی و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان در حالی در روسیه برگزار می‌شوند که
حضور اندک مخاطبان ایرانی در تالار مجلل کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو از نکات جالب توجه
این اجراهاست. متاسفانه به‌علت برنامه‌ریزی نامناسبی که در مسکو برای ارکسترها تدارک
دیده‌ شده است، ایرانی‌های بسیار کمی از حضور و اجرای برنامه‌ها خبردار شده‌اند و
حتی اعضای تیم‌ملی که اساسا این ضیافت برای آن‌ها برگزار می‌شود هم نتوانستند از
اجرای دو ارکستر استفاده کنند.

در دومین شب از اجرای این مجموعه که پس از دیدار گروه با محمد
سلطانی‌فر؛ وزیر ورزش و جوانان و سنایی؛ سفیر کشورمان در روسیه، صورت گرفت، مجموعه
منتخب ارکسترهای دولتی که به دعوت کنسرواتوار چایکوفسکی در کشور روسیه به‌سر می‌برد
ضمن اجرای قطعاتی از آثار آهنگسازان روسی چند قطعه از آثار آهنگسازان ایرانی ازجمله
حشمت سنجری، حسین دهلوی، احمد پژمان و شهرداد روحانی به اجرای چهار قطعه باکلام و
بی‌کلام ایرانی دیگر با مضمون ملی میهنی به آهنگسازی شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان
و بابک زرین پرداختند. سالار عقیلی نیز همچون اولین اجرای این گروه در سن‌پترزبورگ
به‌عنوان خواننده قطعات باکلام حضور داشت.

پیشنهاد بی‌سرانجام

شهرداد روحانی در بخش‌های این کنسرت ضمن ارائه توضیحاتی از روند
انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با کنسرواتوار چایکوفسکی برای اجرای چند
برنامه موسیقایی در ایران و روسیه از روند تولید چهار قطعه بی‌کلام و باکلام مجموعه
ارکسترها به مناسبت هم‌زمانی حضور این گروه در روسیه با جام جهانی فوتبال سخن گفت و
پس از آن از حضور تماشاگران ایرانی و غیرایرانی حاضر در سالن و میزبان روسی برای مهمان‌نوازی‌شان
قدردانی کرد.

دومین کنسرت مجموعه منتخب ارکسترها در تالار مجلل کنسرواتوار
چایکوفسکی در حالی برگزار شد که ظهر روز برگزاری کنسرت، علی‌اکبر صفی‌‌پور؛ مدیرعامل
بنیاد رودکی در ضیافت ناهار سفیر کشورمان در روسیه به وزیر ورزش پیشنهاد داده بود در
صورت امکان شرایطی فراهم شود تا تعدادی از اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان از این کنسرت
دیدن کنند که به‌دلیل برگزاری جلسه اعضای تیم ملی فوتبال این امکان میسر نشد.

اجرای بی‌خروجی

هر چند از ابتدا نقدهای زیادی به قطعات آماده‌شده به افتخار
حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه وارد شده بود اما این احتمال می‌رفت که حضور
ارکسترهای ملی و سمفونیک یعنی دو ارکستر دولتی که از سرمایه‌های فرهنگی ایران به‌شمار
می‌روند و در طی ادوار مختلف تاریخی معاصر توانسته‌اند خودشان را با عشق استادان و
نوازندگان سرپا نگه دارند، بتواند شور حماسی مثبتی را در اردوی ایرانیان حاضر در
روسیه برپا کنند اما اینچنین نشد و ارکسترها در حالی در سالن‌های مختص موسیقی
کلاسیک در روسیه به‌اجرای کنسرت پرداختند که ایرانیان اندکی در سالن حضور داشتند و
هیچ نماینده‌ای هم از ملی‌پوشان در این اجراها نتوانست قطعات را به‌صورت زنده
بشنود.

انتخاب قطعه‌ای قدیمی؛ تیر خلاص بر همه فعالیت‌ها

از سوی دیگر در دقایق قبل از بازی اول یعنی بازی ایران با مراکش
آنچه به‌عنوان موسیقی تیم ملی ایران شنیده شد نه «یازده ستاره» و نه هیچ یک از قطعات
ریز و درشتی که در این مدت کوتاه برای تیم ملی ساخته شده؛ که ترانه «پیش تا پایان»
گروه آریان بود! گروهی که مدت‌هاست منحل شده است. آنچه به گوش رسید ترانه‌ای بود که
بیش از یک دهه از ساخته شدن آن گذشته بود. اولین واکنش رسمی به این اتفاق انتشار این
جمله از زبان نمی‌دانم چه کسی بود که «هیچ قانونی برای پخش آهنگ در استادیوم وجود ندارد
و برگزارکننده خود دست به چنین انتخابی زده است».

فرض بر این است که برگزارکننده جدای از قطعه «یازده ستاره» قطعات
دیگری را هم در این رابطه شنیده و درنهایت دست به انتخاب ترانه گروه آریان زده
است، اما پرسش اصلی و ساده این است که چرا؟

«پیش تا پایان» چه داشت که هم «یازده
ستاره» و هم دیگر آثار از داشتن آن محروم بودند؟ تا حدی که مخاطب روسی‌زبان ناآشنا
به ادبیات فارسی هم آن ‌را مناسب‌تر از هر قطعه دیگر دانست. نگارنده فرض را بر این
گذاشته که شما این مهم را می‌دانید که برای درک یک موسیقی نیازی به آشنایی با زبان
ترانه نیست.

در لحظه نگارش این متن و برای پاسخ به پرسش مطرح شده کسی را
مناسب‌تر از علیرضا طباطبایی؛ نوازنده درامز گروه آریان در سال‌های فعالیت گروه که
اکنون بیشترین زمان خود را صرف آموزش این ساز به هنرجویان کرده و از اعضای اصلی هیات
موسس انجمن ایرانیان درامر و ایده‌پرداز این تشکل نیافتیم.

نوازنده گروه آریان: ماه پشت ابر نمی‌ماند

طباطبایی در این باره معتقد است که ماه هرگز زیر ابر نخواهد
ماند و از این‌که تلاش گروه آریان در زمان ساخت قطعه «پیش تا پایان» بالاخره روزی شنیده
می‌شد و از این‌که این اتفاق در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا صورت گرفته شاکر و خوشحال
بود.

طباطبایی در ادامه این گفت‌وگو می‌افزاید: این کار سال‌ها قبل
با جان و دل انجام شده بود در زمانی که هنوز این کارها نه مد روز بود و نه اپیدمی جامعه
موسیقی. برای این کار هزینه‌‌های زیادی صرف شد تا کار به مرحله ضبط و ساخت کلیپ برسد.

او در پاسخ به این سوال که راز موفقیت این ترانه چیست؟ به
خبرنگار «صبا» می‌گوید: این قبیل کارها با ضرب و زور و سفارش و دستور صرف هزینه‌های
دولتی و با یاری سلبریتی‌های همیشه حاضر در همه جا به سرانجام نرسیده و نمی‌رسد و نخواهد
رسید. این قبیل آثار باید داری حس و (آنی) باشد که فقط و فقط از بطن جامعه و از کف
خیابان‌های ایران و حس و حالی که همیشه در استادیوم‌ها جاری و ساری است دریافت خواهد
شد. آهنگساز و تنظیم‌کننده این قطعه نینف امیر خاص بود که با هوشمندی فوق‌العاده سه
مولفه اصلی برای این قطعه در نظر گرفت که همان سه مولفه به اعتقاد من رمز ماندگاری
این اثر شده است.

طباطبایی تاکید می‌کند: در همه جای دنیا و در ساخت این قبیل
آثار فوتبالی و کلا ورزشی از صدای همهمه جمعیت استفاده می‌شود و مولفه اصلی موفقیت
این اثر هم همان صدای کر اول قطعه است که تداعی‌کننده حال و هوای استادیوم‌هاست. مولفه
دوم شعر حماسی این اثر است که شنونده به‌راحتی حفظش می‌کند و به‌راحتی هم خوانده می‌شود
که این از مولفه‌های اصلی یک قطعه پاپ است. طباطبایی معتقد است این قبیل آثار بیش از
این‌که حال‌وهوا و فضای رسمی و ارکسترال داشته باشند می‌بایست دارای شرایطی باشند که
به‌راحتی توسط مخاطب درک، حفظ و اجرا شوند. سومین مولفه موفقیت این قطعه ضرب‌آهنگ «ایران
ایران» در این قطعه است که آن هم دقیقا تداعی‌کننده حس و حال ورزشگاهی و استادیومی
است.

این نوازنده که به هیچ عنوان زیر بار مقایسه این اثر با آثار
مشابه دیگر نرفت چون معتقد بود هر قطعه موسیقیایی ارزش‌های خود را داراست در انتها
اشاره می‌کند: «پیش تا پایان» یک قطعه کاملا احساسی بود که با دل و جان ساخته و اجرا
شد و خوشحالم بعد از این‌همه سال این قطعه در استادیوم سن‌پترزبورگ پیش از آغاز بازی
ایران پخش شده و به‌قولی جایگاه خود را یافت.

همه هزینه‌ها برای سالار عقیلی!

سالار عقیلی در شرایطی برای اجرای قطعات ملی و میهنی ساخته
شده برای جام جهانی به روسیه رفته است که همه تخم‌مرغ‌های ارکسترها برای خواندن
قطعات در سبد او قرار گرفته اما صدای او هیچ‌گاه مورد توجه عموم مخاطبان حتی علاقه‌مند
به موسیقی ایرانی هم نبوده است و شاید صرفا دوستداران سریال‌های تاریخی تلویزیون
آثار او را پیگیری می‌کردند. این روزها سالار عقیلی بسیار پرکار است و شاید به‌طور
متوسط هر دو ماه یک آلبوم منتشر کند و چه‌بسا همین عامل هم متولیان ارکسترها و
بنیاد رودکی را وا داشته که روی صدای او برای حضور موفق موسیقی ایران در روسیه
سرمایه‌گذاری کنند. اما متاسفانه همه تلاش‌ها درنهایت بی‌نتیجه ماند و درنهایت
ترانه پیش از آغاز بازی در استادیوم را از میان ترانه‌های سال‌ها پیش ساخته‌شده
گروه آریان انتخاب کردند. ترانه‌ای ساده با وکالی روان و به دور از زوائد که به
معنای واقعی می‌توان به آن یک قطعه موسیقی پاپ اطلاق کرد. این انتخاب برای پیش از
بازی ایران در جام جهانی باز هم نشان داد چه میزان از تناسب‌ها دور هستیم. هیچ‌کس
در ارزش‌های موسیقی ایرانی شکی به خود راه نمی‌دهد و نمی‌تواند منکر شود که موسیقی
ارکسترال وزین‌ترین فرم موسیقی است که می‌تواند به‌طور زنده یا ضبط‌شده شنیده شود اما
باید این را هم پذیرفت «هر سخن جا و هر نکته مکانی دارد» و بهتر بود با کمی پژوهش،
مطالعه و اطلاع یافتن از شرایط موسیقی‌های مناسب این جنس رویدادها، هم به سالار
عقیلی این همه زحمت نمی‌دادیم و هم کاری می‌کردیم برای یافتن آهنگ مناسب با حال و
هوای استادیوم، سراغ قطعه‌ای متعلق به یک دهه و اندی پیش نروند و موسیقی و کلام
امروزمان را بشنوند. امیدواریم پس از هر بار که این گونه در برنامه‌ریزی و تولید
شکست می‌خوریم، در دفعات بعدی سعی نکنیم چرخ را از نو اختراع کنیم و دست‌کم از
تجربیات بسیار تکرارشده خودمان استفاده کنیم.

علیرضا ایرانی‌نژاد

سهند آدم‌عارف

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش صبا؛ برنامه تلویزیونی «قهرمان‌شو» به عنوان برنامه ای تخصصی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه توسط مرکز کودک و نوجوان اوج و با همکاری و مشارکت شبکه دو ویژه نوجوانان تولید شده و از امروز پخش خواهد شد.

سری اول این برنامه با محوریت کتاب «جام‌جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان و مسابقه کتابخوانی «بخون، قهرمان شو!»به روی آنتن می رود و چهره های فرهنگی و هنری ضمن حضور در این برنامه به خوانش کتاب برای نوجوانان می پردازند.

از دیگر بخش های این ویژه برنامه تلویزیونی می توان به بخش استندآپ کمدی، معرفی کتاب توسط نوجوانان و اعلام برندگان مسابقه اشاره کرد.

گفتنی است برنامه «قهرمان‌شو» از امروز و به مدت یک ماه هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش صبا، بنیاد فرهنگی «سازباز» با همکاری گروه هنری «واک» پس از مشخص شدن تیم‌های هم گروه ایران در جام جهانی رویداد موسیقایی شب‌های گروه بی را با هدف تبادل فرهنگی در حوزه موسیقی برنامه‌ریزی کرده بود. پیش‌ازاین قرار بود چهار گروه موسیقی از ایران، مراکش، پرتغال و اسپانیا در این رویداد حضورداشته باشند. جدا از مشکلاتی مانند طولانی بودن اخذ مجوز برای گروه‌های خارجی و تغییرات نرخ ارز نسبت به سال گذشته، عوامل برگزار کنند از برنامه‌ریزی این اجرا منصرف نشدند. اما درنهایت با اینکه تمام هماهنگی‌های لازم برای حضور گروه مراکشی و پرتغالی (کمانه) انجام‌شده بود آن‌ها در دو زمان متفاوت پیش از اجرا، به شکل غیرحرفه‌ای و شاید سیاسی، شرایط ایران را برای حضورشان مناسب ندانستند و از شرکت در این کنسرت‌ها به شکل یک‌طرفه انصراف دادند. بااین‌وجود شب‌های گروه بی با همکاری و همراهی دو هنرمند بین‌المللی یعنی شهرام ناظری و محسن شریفیان در کنار هنرمند بزرگ اسپانیایی خوزه لوئیس مونتون برگزار شد. 

در شب اول (دوشنبه)، شهرام ناظری و گروه مولوی روی صحنه رفتند و  اشعاری از مولانا را اجرا کردند. برنامه با تک‌نوازی و تک‌خوانی شهرام ناظری آغاز شد و به سیاق بسیاری از اجراهای گذشته شعر حلاج اثر شفیعی کدکنی اجرا شد. پس‌ازآن تک‌نوازی تنبک و سازهای کوبه‌ای توسط فرهاد صفری نصراللهی انجام شد. شهرام ناظری در ابتدای اجرا به خطاب به مخاطبان گفت بنده سرماخورده بودم اما انرژی مضاعف شما باعث شد فراموش کنم و پس‌ازآن برنامه را به شکل ایستاد ادامه داد. اکثر قطعات اجرا از آلبوم «مولویه» انتخاب شده بود که با اجرای شیدا شدم به اوج خودش رسید. همچنین ناظری با درخواست هوادارانش قطعه کوتاه کوردی اجرا کرد و با قطعه قفل زندان با شعری از مولانا پارت اول اجرا را پس از حدود هفتاد دقیقه تمام کرد. 

در پارت دوم خوزه لوئیس مونتون نوازنده برجسته گیتار فلامنکو با همراهی نوازندگان کاخن (Odey Aldasoro) و آکاردئون (Gorka Hermosa) روی صحنه رفت. این هنرمند برجسته که سابقه همکاری با نشر با سابقه مولفِ ECM را در کارنامه دارد قطعات پرفرازونشیبش را به مدت حدود پنجاه دقیقه اجرا کرد. بااینکه موسیقی و آثار بی‌کلام او در دسته موسیقی فلامنکو قرار می‌گیرد اما آنسامبل و ملودی‌های نسبتاً متفاوتش باعث شده تا امضای شخصی خود را داشته باشد و  تا حدی به موسیقی جز هم نزدیک شود. محسن شریفیان هم در رابطه با مونتون تأکید کرد؛ او از پنج نوازنده مهم تاریخ فلامنکو در اسپانیا است. همچنین برنامه شب دوم هم با حضور خوزه لوئیس مونتون آغاز شد.

در ادامه برنامه گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان روی صحنه رفت. قطعات اجراشده‌ی گروه از آلبوم‌های محله خمونی، دینگومارو و خیامی بود و در قسمتی از برنامه با گروه اسپانیایی هم قطعه‌ای مشرک به شکل بداهه اجرا شد. گروه لیان با دیدگاهی فوتبالی برنامه خود را برنامه‌ریزی کرده بودند و سعی داشتند در مقاطع مختلف انرژی و شور مضاعفی برای بازی امروز ایران اسپانیا به مردم تزریق کنند. شریفیان پس از اجرای مشترک با گروه اسپانیایی گفت مصاف امشب ما که خوب بود امیدوارم مصاف فردا هم خوب تمام شود. همچنین به دعوت محسن شریفیان و درخواست مخاطبان محمد بحرانی صدا پیشیه‌ی جناب خان روی حاضر شد و قطعه‌ی فلان را با گروه لیان اجرا کرد. پس‌ازآن شریفیان برای اولین بار از همکاری گروه لیان و محمد بحرانی در کنسرتی در شهر لندن خبر داد. 

لازم به ذکر است پس از پشت سرگذاشتن این رویدادِ پر دردسر، سازباز همانند سال‌های قبل در تابستان سال جاری رویداد شب‌های جز را در فرهنگسرای نیاوران برنامه‌ریزی کرده است. این رویداد قرار است تا حدی متفاوت از سال‌های گذشته با حضور هنرمندان مطرح جز غیر ایرانی در کنار موزیسین‌های ایرانی برگزار شود که به‌زودی جزئیاتش اعلام خواهد شد.

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش صبا؛ از
میان ۱۲۷ عکس و ۳۹ پوستر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، هیات انتخاب و داوری
شامل مسعود زنده روح کرمانی، مهرشاد کارخانی و امید صالحی در بخش عکس و هما
دلورای و علی باقری در بخش پوستر ۳۶ عکس و ۱۶ پوستر را انتخاب کرده که این
آثار در نگارخانه استاد لرزاده موسسه صبا در معرض دید علاقه مندان قرار
خواهد گرفت.

نمایشگاه از روز شنبه ۲ تیرماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و به
موازات آن جشنواره نهال از روز ۲۹ خرداد الی ۴ تیر به اکران فیلم های کوتاه
برگزیده دانشجویان در سالن سیف الله داد در خانه سینما و سالن فارابی در
دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر می پردازد.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار منتخب جشنواره نهال می‌توانند همه روزه
تا ۹ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولی عصر (عج)، خیابان طالقانی،
خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ موسسه صبا، نگارخانه استاد لرزاده
مراجعه کنند.

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش صبا؛ پس
از بازدید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه
هنرهای معاصر صنعتی کرمان در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری و اعلام ضرورت
بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت با هماهنگی اداره کل فرهنگ و
ارشاد اسلامی استان کرمان در نیمه دوم خردادماه، آثار موزه را بررسی و
اولویت مرمتی آثار را اعلام کردند.

در این طرح یک هزار و پنجاه (۱۰۵۰) اثر گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی
کرمان بررسی شده است که ۶۴۶ اثر از سهراب سپهری، ۱۷۳ اثر از علی اکبر
صنعتی، ۱۵۱ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱
اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص
است، در این طرح بررسی شد.

کارشناسی ۳۱۵ اثر موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت
قرار دارند که پس از تامین اعتبار لازم، مرمت آثار انجام خواهد شد.

طرح تهیه شناسنامه مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و مرمت این
آثار بر اساس ضرورت حفظ و نگهداری آثار این مجموعه که ارزش هنری و همچنین
اقتصادی دارند، انجام می شود.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این
طرح گفت: با توجه به اهمیت گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و ضرورت
نگهداری از این آثار که ارزش های فرهنگی و هنری و اقتصادی دارند، بررسی و
تهیه شناسنامه مرمتی آثار انجام شد و امیدواریم با توجه با اهمیت این موزه و
آثار آن بری استان کرمان، نهادها و موسسات استان برای مرمت آثار حمایت و
همراهی کنند. سعی می شود در تعامل و ارتباط با نهادها و موسساتی اعتبار و
حمایت های لازم برای مرمت آثار موزه فراهم شود و بزودی آثار مرمت شود.

حسینی در پایان با تاکید بر توجه جدی به حفظ و نگهداری مجموعه ها و آثار
هنری بیان کرد: موزه هنرهای صنعتی کرمان آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی
دارد و از سرمایه های فرهنگی و اقتصادی است که به حمایت نیاز دارد.

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش  صبا، بیست و دومین نشست تخصصی آموزشی آیین آواز در ارسباران برگزار شد. این مراسم  با حاشیه‌های تلخ و شیرین همراه بود.

تلخی این مراسم اعلام خبر غافلگیرکننده خداحافظی شهرام صارمی از مجموعه ارسباران در نیمه برنامه بود که لحظاتی پر از عاطفه و احساس را رقم زد.

این در حالی بود که برخی می‌کوشیدند اشک‌هایشان را پنهان کنند و البته برخی هم با بغض سخن می‌‌گفتند.

سخنانی از قبیل:  «هر وقت از مسیر پل سیدخندان رد می‌شدیم دل‌مان خوش بود که شهرام صارمی همیشه اینجا در فرهنگسرای ارسباران است و با آغوش باز ما را به حضور می‌پذیرد. به گرمی با چای داغ از ما پذیرایی می‌کند و درباره احوال دوستان و اوضاع ناخوشایند موسیقی و البته برنامه‌های امیدبخشی که شهرام تدارک می‌بیند حرف می‌زدیم.  حالا با رفتن او ما یکی دیگر از پایگاه‌های‌مان را از دست می‌دهیم…».

 این صحبت‌های یکی از استادانی بود که برای تجلیل و در واقع خداحافظی با شهرام صارمی از فرهنگسرای ارسباران روی صحنه آمده بود.

 اما ماجرا چه بود؟ مجری نشست آیین آواز در میانۀ مبحث فنی و تئوریک ماه اعلام کرد که ساعتی پیش، صارمی به او گفته به زودی از ارسباران کناره گیری خواهد کرد و امشب، آخرین آیین آوازی است که با مدیریت او برگزار خواهد شد. مجری این سخنان را با بغض ادا کرد و سپس از میلاد کیایی و چند استاد پیشکسوت دیگر نظیر سیدرضا طباطبایی، امیر مداح، محمود مخدوم، محمد ملاآقایی، محمدرضا نوابی، منوچهر سهیلی، مهران مهرنیا، فاضل جمشیدی و بقیه دعوت کرد تا برای اعطای هدیه و سبد تاج گل  به صارمی روی صحنه گرد هم آیند. مجری همچنین گفت که صارمی از دلایل رفتنش از ارسباران که حدود ۱۸ سال مدیر هنری و مؤسس کانون موسیقی آنجا بوده نگفته ولی خبر داده که به زودی در صفحه شخصی‌اش در یک شبکه اجتماعی این دلایل را بازگو خواهد کرد.

این صحنه‌ها و گرفتن آخرین عکس‌های یادگاری در زمام مسئولیت صارمی در این مجموعه فرهنگی، خاطرات تلخ و شیرینی را رقم زد و در ذهن‌ها ثبت شد. تلخ به دلیل فاصله گرفتن یک مدیر فرهنگی موفق از محل کارش که پشتوانه‌ای برای اهل هنر و فرهنگ بود و شیرین از این نظر که دوستداران هنر و فرهنگ، تا این حد قدر کسانی مثل صارمی را که خودشان هم هنرمند و اهل موسیقی (نوازنده کمانچه) هستند می‌دانند.

بیست و دومین نشست آیین آواز همچنین دربردارنده بخش‌های دیگری هم بود. از مرکّب‌خوانی سیدرضا طباطبایی خواننده شاخص مکتب آوازی اصفهان گرفته تا هنرنمایی شاگرد او یعنی مهرداد مرادمند که جوان است و جویای نام و صدای دلنشینی هم دارد. همچنین علی اصغر میرآخوری خواننده پیشکسوت دیگری که از شاگردان کریم صالح عظیمی است آوازی را در دستگاه شور به شیوه قدما خواند. امیرمسعود امیری (کیمیا) هم آواز افشاری خواند و داود پایروند از شاگردان محسن کرامتی هم ماهور خواند. این مراسم با گرفتن چند عکس یادگاری با استادان و هنرمندان حاضر در سالن به پایان رسید.

درباره : موزیک ها و غیره
صفحات سایت