سایت احمدرضا


شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای ۲ فیلم مجوز نمایش صادر کرد.

به گزارش رسیده، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش دو فیلم «سیمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم با موضوع کودک و نوجوان و «حکایت دریا» به تهیه کنندگی و کارگردانی  بهمن فرمان آرا در ژانر اجتماعی صادر شد.

اشتراک گذاری در:

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش «صبا»، نمایش «سه ناقلا» که حاصل کارگاه آموزش بازیگری ویژه کودکان انجمن هنرهای نمایشی ازنا در تابستان سال ٩٧ می باشد در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ازنا به روی صحنه خواهد رفت.

محسن لک مسئول انجمن هنرهای نمایشی ازنا ضمن اعلام این خبر بیان نمود؛ انجمن هنرهای نمایشی ازنا جهت پشتوانه سازی تئاتر شهرستان، آموزش و کشف استعدادهای جدید کارگاه آموزش بازیگری ویژه کودکان در تابستان سال جاری برگزار نمود که همزمان با روند آموزشی کارگاه یک نمایش کارگاهی با هنرجویان جهت اجرا آماده و به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش کارگاهی «سه ناقلا» پنج شنبه سوم آبانماه ساعت ١٦ عصردرمجتمع فرهنگی هنری ارشاد ازنا به روی صحنه می رود.

درباره : موزیک ها و غیره

گروه سینمایی هنروتجربه با مشارکت سفارت آلمان در ایران و موسسه آرسنال برنامه‌ای را با عنوان «فورم اکسپندد» که به نمایش شش فیلم کوتاه محصول این موسسه اختصاص داشت، عصر دیروز ۲۸ مهرماه در سالن فردوس موزه سینما برگزار کرد.

به گزارش رسیده، در ابتدای این برنامه و پیش از نمایش فیلم‌ها، استفانی شولت استراتوس (Stefanie schulte strathaus )، مدیر «فورم اکسپندد» و مدیر مشترک «موسسه فیلم و ویدئوآرت آرسنال» از زیرمجموعه  های جشنواره فیلم برلین که برای اولین‌بار به ایران آمده است، صحبت کرد. او گفته‎هایش را با ذکر پیشینه‌ای از نحوه آغاز به کار موسسه آرسنال شروع کرد: «در سال ۱۹۶۳ موسسه تاریخ سینمای آلمان تاسیس شد. هدف اولیه آن تهیه آرشیوی تاریخی از فیلم‌های آلمانی بود اما دانشجویانی که در آنجا کار می‌کردند، فکر کردند چه ارزشی دارد که آرشیوی از این فیلم‌ها تهیه شده باشد اما آن را برای کسی نمایش ندهند پس به موازات آن نهادی به نام «دوستان سینما تک آلمان» را تاسیس کردند. ایده اولیه شان این بود که نه تنها به نمایش آرشیو  فیلم‌های تاریخی آلمان بپردازند بلکه تصمیم داشتند که در سراسر دنیا فیلم نمایش دهند. این کار به جهت زمانی به تلاش بسیاری نیاز داشت زیرا که شبکه گسترده‌ای وجود نداشته است.»

استراتوس سپس به اولین فیلم آرشیو شده در این موسسه اشاره کرد: «در همان سال کارگردان آمریکایی فیلم  «Come   Back Africa» تهیه کننده‌اش را به برلین فرستاد تا فیلمش در شبکه توزیع فیلم‌های آلمان قرار بگیرد و فروخته شود. متاسفانه هیچکس حاضر به خرید فیلم نشد و او مجبور بود حلقه فیلم ۳۵ میلی‌متری را که ۲۵ کیلو وزن داشت، حمل کند و دلش نمی‌خواست آن را به آمریکا برگرداند، به همین دلیل از بنیانگذاران گروه «دوستداران سینما تک آلمان» درخواست کرد حلقه فیلم در خانه آنها نگهداری شود. آنها قبول کردند به شرط اینکه آن را در موسسه خودشان و نهادهای مشابه در آلمان نمایش دهند. بنابراین «Come Back Africa» اولین فیلمی است که در آرشیو این موسسه ثبت شد و تلاش برای توزیع فیلم هم از همین‌جا آغاز شد.»

وی در ادامه با اشاره به این نکته که اولین سینمای این موسسه سال ۱۹۷۰ با نام آرسنال راه‌اندازی شده‌است، درباره همکاری با جشنواره برلین توضیح داد. به گفته استراتوس در سال ۱۹۷۱ مدیران جشنواره برلین درصدد تدارک برنامه‌های دیگری برای این رویداد بودند و از همان سال به بعد «آرسنال»  همکاری‌اش را با این رویداد آغاز کرد و در کنار جشنواره فیلم برلین بخشی برنامه‌ریزی شد که توسط موسسه آرسنال به صورت مجزا اداره می‌شود .او همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های این موسسه در سال ۱۹۷۱ را انتشار زیرنویس فیلم‌ها دانست تا از این طریق فیلم‌ها عمر بیشتری داشته باشند.

استفانی شولت استراتوس (Stefanie schulte strathaus )،  در بخشی دیگری از این مراسم درباره از بین رفتن برخی از آثار نگهداری شده در آرشیو موسسه آرسنال چنین گفت: «همان‌طور که به جمع‌آوری فیلم‌ها می‌پرداختیم، متوجه از بین رفتن فیلم‌های آرشیوی شدیم. ازآنجایی که تبدیل فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری به دیجیتال پرهزینه است و ما یک آرشیو ملی نبودیم که بودجه‌ای دریافت کنیم، به فکر چاره افتادیم. من به عنوان مدیر موسسه، نمی‌خواستم به جایی برسیم که برای دیجیتالی کردن فیلم‌ها، ناچار به اولویت‌بندی شویم، چون ۱۰ هزار فیلم کلاسیک و فرم‌های متفاوتی از فیلم‌ها در آرشیومان موجود بود. به همین خاطر از هنرمندان، فیلم‌سازان، فیلسوفان و.. دعوت کردیم روی محتوای فیلم‌ها تحقیق کنند و براساس آن پروژه‌هایی تعریف شود. ازآنجا که گرفتن بودجه برای پروژه‌های هنری ساده‌تر است، با پول این پروژه‌ها می‌توانستیم فیلم‌ها را هم دیجیتالی کنیم. از آن موقع حدود ۷۰ فیلم، دیجیتالی شده است که در کنار آن‌ها تعدادی اثر هنری هم خلق شد چون هر نوع روند مربوط به دیجیتالی کردن تصاویر قدیمی به خودی خود یک اثر جدید است و کپی دقیقی از هیچ تصویری ممکن نیست.»

او هم‌چنین عنوان کرد که به دلیل تک نسخه بودن برخی از آثار نگهداری شده در آرشیو، بعد از دیجیتالی کردن آن فیلم، یک نسخه هم به کمپانی یا کشور مبدا ارسال شده است و به موازات این کارها، آرشیو آن‎ها به مرور مهم شده و به همین دلیل آن را به مرکز شهر منتقل کردند که در این مکان تجهیزات مربوط به تدوین فیلم هم در اتاق‌های مختلف نمایش داده شده و بازدیدکنندگان می‌توانند فیلم را روی میز مونتاژ نیز ببینند. او در مورد ارزش و مفهوم این کار گفت: «معمولا هرکسی به چنین مجموعه‌ای می‌آید چیزی با خودش می‌برد اما در مورد موسسه ما هرکسی می‌آید، چیزی را هم با خودش می‌آورد و آن دانش یا یک محتوای معاصر است که به آرشیو قدیمی ما اضافه می‌کند و ما هر محقق را به عنوان آرشیو کننده بالقوه درنظر می‌گیریم.»

‌مدیر«فورم اکسپندد» سپس در مورد ارزش نگهداری از فیلم‌های آنالوگ به ذکر نکاتی پرداخت: «باور ما این است که فیلم‌های آنالوگ باید حفظ شوند و فناوری تولید این فیلم‌ها باید آموزش داده شود تا نسل‌های بعد هم بتوانند با فیلم آنالوگ کار و آن‌ها را به فیلم دیجیتالی تبدیل کنند. به همین دلیل کارگاه‌هایی برگزار می‌کنیم یا در مدارس تابستانی، تکنیک‌های آنالوگ را به جوان‌ترها آموزش می‌دهیم.»

وی در پایان گفت: «تلاش کردم نشان دهم چقدر برای ما مهم است که آثار آرشیوی را بتوانیم با مدیوم‌های جدید تلفیق کنیم.»

در ادامه این برنامه شش فیلم کوتاه مربوط به موسسه آرسنال با عنوان «بروسلی در سرزمین بالزاک» به کارگردانی ماریا ترزا آلوس محصول سال ۲۰۰۷ کشور فرانسه، «فالگوش» (سرزنش‌‌ها و شعله‌ها) به کارگردانی محمدرضا فرزاد محصول سال ۲۰۱۱  ایران، «آیا تا به حال یک خرس کشته‌‌ای یا جمیلا شدن» به کارگردانی مروا آرسانیوس محصول سال ۲۰۱۴ کشور لبنان، «در باب ساخت فیلم‌‌های گریفیث» به کارگردانی هارون فاروکس محصول سال ۲۰۰۶ آلمان، «امروز ۱۱ ژوئن ۱۹۹۳ است» به کارگردانی کلاریسا تیمه محصول سال ۲۰۱۸ آلمان و بوسنی و «Xenogenes»به کارگردانی موریشیتا آکی هیکو محصول کشور ژاپن برای علاقه‌مندان به نمایش درآمدند.

اشتراک گذاری در:

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش «صبا»، به گفته کارگردان نمایش«گم گور»در سه اپیزود به عواقب جنگ  و اثراتش بر زندگی انسان‌ها در سه جغرافیای مختلف افغانستان ، عراق و ایران می‌پردازد،که در آن کارکترها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم درگیر مشکلاتی ناشی از رخ دادن جنگ در کشورشان شده اند.

در این نمایش امین ابراهیمی، علی نعمتی،کیوان ازادی، علی پوراحمدیان، فایزه کرمی، نیوشا نسیم پور بازی می‌کنند.

سایر عوامل عبارتند از: دستیار کارگردان، احمد روشنی، مدیر اجرایی،سجاد ابراهیمی، طراح لباس،لیلا خسروی، انتخاب موسیقی،علی پوراحمدیان، مدیر صحنه،فایزه کرمی و محمد یاوری، منشی صحنه، مریم سرتیپ نیا، دستیاران صحنه، محمد موسوی، فربد بیرانوند، ارتین سلاحورزی، اجرای نور، فرشید عزیز پور، اجرای صدا،محمد موسوی.

نمایش «گم گور» به روی صحنه رفت

نمایش «گم گور» تولید انجمن هنرهای نمایشی دفترنمایندگی شهرستان کوهدشت است.

نمایش «گم گور» به روی صحنه رفت

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش «صبا»، کارگاه آموزش مبانی بازیگری خلاق با حضور شهاب امرایی کارشناس ارشد هنرهای نمایشی در مکان آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر،با استقبال هنرجویان عرصه نمایش برگزار شد.

این کارگاه با حضور  ۲۰ نفر از هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دورود و در ۱۲ جلسه بصورت فشرده برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با هدف شناخت، جذب و پرورش استعدادهای بازیگری برگزار شده است، به موضوعاتی همچون تربیت بدن، تقویت حافظه حسی، بازیگر و طبیعت، بیان بدنی و خلاقیت نمایشی پرداخته شده است.

درباره : موزیک ها و غیره

با برگزاری انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ابرکوه ، حمیدرضابصیری رئیس اداره ارشاد با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کتاب «حیفا» به قلم محمدرضا حدادپور جهرمی را معرفی کرد.

به گزارش «صبا»، این اتقاق خجسته در راستای اجرای طرح های کتابخوانی به منظور شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران و از مهمترین سیاست های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالجاری است که تلاش دارد ابرکوه را به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران معرفی نماید.

وی افزود: با معرفی کتاب حیفا و آغاز سیر معرفی کتاب در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی انتظار می رود در جلسات شورای اداری و برخی دیگر از جلسات ، این فرصت به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شود تا با معرفی کتاب ، علاوه بر ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، امکان اجرای طرح های کتابخوانی به منظور شرکت در طرح پایتخیت کتاب ایران داده شود.

درباره : موزیک ها و غیره

ساموئل خاچیکیان(‌‌زاده ۲۹مهر ۱۳۰۲ درتبریز- درگذشته ۳۰مهر ۱۳۸۰ درتهران) کارگردان،تدوینگر،نویسنده، آهنگسازفیلم وتهیه‌کننده نامدارایرانی ارمنی‌تباربود. او یکی از تأثیرگذارترین کارگردان‌ها درسینمای ایرانبه‌شمار می‌رود، تا آن جا که به وی لقب «هیچکاک ایران» داده شده ‌است. همچنین از وی به‌عنوان «استاد دلهره و وحشت» سینمای ایران نام برده شده ‌است.

دوستان و همکاران ساموئل خاچیکیان، او را با نام «سام ول» نیز می‌شناختند. او در آغاز راه سینمای ایران با هنر و دانسته‌های خود به یاری این هنر و صنعت آمد و توانایی فنی خود را با به فرجام رساندن«شب‌نشینی در جهنم» نشان داد و سپس باطوفان در شهر ماسینمای ایران را با سبک ویژه خود آشنا کرد.

خاچیکیان که از نیمه‌های فیلم «بازگشت»تدوین فیلم‌هایش را خود به دست گرفته ‌بود، درنورپردازیو کار فیلمبردارانش دخالت می‌کرد و موسیقی فیلم‌هایش را خود برمی‌گزید. به گفته خودش، او همه این‌ها را بر پایه برداشت و دریافت درونی انجام می‌داد. «نورپردازی جنایی» زبانزدی بود که خود او برای فیلم‌هایی همچون «چهارراه حوادث»، «طوفان در شهر ما»، «فریاد نیمه‌شب»،«یک قدم تا مرگ»،«دلهره»،«ضربت» و«سرسام»به‌کار می‌برد.

خاچیکیان را می‌توان از پیشگامان نام‌آور سینمای ایران دانست و کمتر کارگردان ایرانی مانند او در درازای سه دهه (۱۳۵۰-۱۳۳۰) به‌گونه‌ای پیوسته و پرکار درگیر فیلمسازی بوده‌است.او در زمره نخستین کارگردانان ایرانی بود که عناصر تکنیکی را برای سینما به کار برد و بادکوپاژسر صحنه فیلمبرداری می‌رفت. به‌عنوان فیلمسازی نوآور، ساختفیلم‌های جناییرا در ایران به راه انداخت و نخستینپیش‌پردهتاریخ سینمای ایران را برای فیلم«دختری از شیراز»ساخت و ده‌ها زمینه فنی دیگر را آزمود. بسیاری از بازیگران نامدار سینمای ایران با بازی در کارهای خاچیکیان به سینما آمدند و برخی از فیلم‌هایش هم چون«ضربت»و«عقاب‌ها»از کارهای پرفروش زمان نمایش خود بودند.

شناخته‌شده‌ترین فیلمی که توسط خاچیکیان پس از انقلاب کارگردانی شد فیلم «عقاب‌ها»بود که یکی از برترین کارهایسینمای دفاع مقدس لقب گرفت. او در مدت نزدیک به پنجاه سال کار و تلاش در سینمای ایران، ۴۶ فیلم بلند سینمایی ساخت و بسیاری از فیلم‌های کارگردان‌های دیگر را تدوین کرد.

خاچیکیان در طول دوران فعالیت سینمایی‌اش چهره‌های بسیاری را به سینمای ایران شناساند که بعدها هر یک، هنرمندان برجسته‌ای در این زمینه شدند؛ از بازیگرانی همچون آرمان هوسپیان،عبداله بوتیمار،ویدا قهرمانی،فرانک میرقهاری،ویگن،رضا بیک‌ایمانوردیتابهروز وثوقی،پوری بنایی،ناصر ملک‌مطیعیو محمدعلی فردینو نیز بازیگرانی چونجلال پیشوائیان،جمشید هاشم‌پورورضا رویگریکه در سینمای خاچیکیان به‌عنوان هنرپیشه مطرح شدند.

ساموئل خاچیکیان در طول زندگی هنری خود افتخارات و جوایز چندی به دست آورد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· بهترین کارگردان در نخستین جشنواره فیلم‌های ایران با عنوان «گلریزان» به خاطر فیلم«چهارراه حوادث».

· حضور در هشتمین دورهجشنواره فیلم برلیندر سال۱۹۵۸ با فیلم«شب‌نشینی در جهنم»و نامزد شدن برای دریافتخرس طلایی.

· برنده جایزه نخست نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تاشکند(شوروی سابق) در سال۱۳۴۸ به‌خاطر کارگردانی فیلم «ببر مازندران».

ساموئل خاچیکیان در سال‌های آخر عمر خود ازبیماری آلزایمررنج می‌برد و به‌مدت دو ماه در بیمارستان بستری بود.

او ۳۰مهر سال۸۰(۲۲اکتبر۲۰۰۱ میلادی) در ۷۸سالگی در تهران درگذشت.

درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش «صبا»؛  جشنواره  جشنواره جهانی فیلم Mitreo ایتالیا که با تم اهمیت زبان ارتباط و ارتباط انسانی برگزار می‌شود؛ به یک فیلم کوتاه ایرانی جایزه داد.جایزه هیات داوران جوان جشنواره به ورهرام ساخته مهدی کامرانی راد اهدا شد.
هجدهمین جشنواره جهانی فیلم Mitreo ایتالیا ۱ تا ۱۴ اکتبر در شهر سانتا ماریا کاپوآ وتره ایتالیا برگزار شد.
درباره : موزیک ها و غیره

به گزارش «صبا» به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، مینا اکبری یکی از روزنامه‌نگاران باسابقه‌ سینمایی کشور درخصوص موضوع این فیلم مستند اظهار کرد: «روایت فیلم مربوط به یک عکس است که ما روزنامه‌نگاران روزنامه جامعه در سال ۱۳۷۶ در میدان جوانان برای ویژه‌نامه‌ نوروزی گرفته‌ایم. در این عکس من به همراه ۷۱ نفر دیگر حضور داریم. حالا پس از گذشت ۲۰ سال، حدود ۶ نفر از روزنامه‌نگاران آن عکس، روزنامه‌نگار باقی مانده‌اند!»

مینا اکبری فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری است و در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ به عنوان بهترین روزنامه‌نگار در حوزه‌ گزارش و مصاحبه معرفی شده است.

عوامل تولید مستند ۶۸ دقیقه‌ای میدان جوانان به این شرح هستند:
پژوهشگر، نویسنده، گوینده و کارگردان: مینا اکبری، فیلمبردار: محمدرضا جهان‌پناه، صدابردار: حسن شبانکاره، صداگذار: انسیه ملکی، تدوینگران: سپیده ابطحی و فرحناز شریفی، آهنگساز: علی صمدپور، مدیر تولید و دستیار کارگردان: عبدالرضا‌ نیک‌پور، عکاس: دانیال شایگان، تهیه‌کنندگان: مینا اکبری و احسان رسول‌اف
گفتنی است این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در شهر تهران برگزار خواهد شد.

درباره : موزیک ها و غیره

مستند کوتاه «بَرد» به کارگرانی حمید جعفری به واسطه کسب جایزه بهترین مستند از جشنواره بین‌المللی فیلم نیورارلئون آمریکا، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند جوایز اسکار ۲۰۱۹ شناخته شده است. در نامه‌ جمعی از مستندسازان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«ما گروهی از مستندسازان ایران سینمای ایران افتخار داریم که به استحضار برسانیم فیلم مستند کوتاه «بَرد» به کارگردانی حمید جعفری و تهیه‌کنندگی فاطمه فروزان علاء یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستند سینمای ایران در سال‌های اخیر به آکادمی اسکار راه یافته است. این فیلم مستند درباره‌ی زنی روستایی است که با سخت کوشی ناتش را از زیر سنگ بیرون می‌آورد .

مستند «برد» پس از حضور در معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی و کسب جوایز متعدد، سرانجام پس از کسب جایزه‌ اول جشنواره نیواورلئان جواز حضور در مسابقات آکادمی اسکار را به دست آورد و هم اکنون تنها نماینده سینمای مستند ایران در اسکار  است. در این مرحله همه‌ فیلم‌ها با مهم‌ترین شرکت‌های تبلیغاتی و روابط عمومی همکاری می‌کنند و کار معرفی و ارائه‌ ( Presentation) فیلم را به آن‌ها می‌سپارند، چرا که بدون این همکاری هیچ فیلمی هر چند هم که خلاقانه باشد به دست داوران نهایی آکادمی نخواهد رسید و راه موفقیتش هموار نخواهد شد. ناگفته نماند که اگر پیش از این، فیلم مستند دیگری موفق به دریافت مجوز ورود به رقابت آکادمی شده باشد به دلیل عدم توجه و بی اطلاعی سینماگران و اهالی سینما از همین نحوه همکاری، مورد بررسی آکادمی قرار نگرفته است. مبلغ قرار داد این همکاری حدود ۱۵ هزار دلار است که باتوجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور پرداخت آن از عهده‌ هر فیلم‌ساز و یا تهیه‌کننده‌ فیلم مستند خارج است، مگر آن‌که متولیان امر پا پیش بگذارند.

به عقیده ما موقعیت پیش آمده برای این فیلم فرصتی است برای سینمای مستند ایران تا در جایگاه رفیع بین‌الملل توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. در چنین شرایطی می‌توان این موقعیت را امکانی برای سینمای مستند ایران دانست و آن را جدی گرفت، به آن بها داد و فضای یک رقابت برابر را برای فیلم به وجود آورد و یا بی‌اعتنا از کنار آن گذشت که در این صورت ما وارد رقابتی نابرابر شده‌ایم که نتیجه آن از پیش روشن است. لذا ما تقاضا داریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص جنابعالی برای اولین بار و به شکل حرفه‌ای وارد عرصه رقابت‌های بین‌المللی شویم تا فیلمی که به تنهایی و به شکل مستقل توانسته به چنین جایگاهی دست پیدا کند، بتواند امیدوارانه باقی راه را نیز با حمایت وزارت مطبوعه خود طی نماید. حتی در شرایط سیاسی، اجتماعی این روزها و در عرصه روابط بین‌الملل نیز موفقیت این فیلم افتخاری برای کشور و سینمای ایران خواهد بود.»

مستند «بَرد» به کارگردانی حمید جعفری که در گروه هنروتجربه اکران شده‌است،داستان زنی در اطراف رامهرمز را روایت می‌کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می‌رود، سنگ می‌شکند و می‌فروشد تا زندگی خانواده‌اش را تامین کند.پیش از این نیز هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای خواستار توجه بیشتر مسئولان و رسانه ها به شانس حضور مستند «بَرد» از ایران در اسکار شده‌بودند.

درباره : موزیک ها و غیره
صفحات سایت